29.08.2021

Głowacica na Zenka !?

Niczym ten ranek nie różnił się od innych. Jednak pozostanie on na długo w mojej pamięci. Pstrągi gryzły chimerycznie. Wyjątkowość tego poranka polegała na spotkaniu z głowacicą, która to zainteresowała się malutką 4cm wahadłówką Zenek od Kaczmarka ! Ogromna głowacica odprowadziła blaszkę pod sam szczyt wędki. Na czystej wodzie wizualny efekt był niesamowity ! Głowacicę oceniam na 120cm. To już nie była ryba, to było zwierzę !!!

Bez żadnego strachu głowacica zawinęła mi pod samymi nogami i odpłynęła nieśpiesznie w rynnę. Drugi raz nie wyszła. Może to i lepiej bo z żyłką 0,16mm nic bym nie nawojował. Główka rozpaliła moją wyobraźnię niestety sprzętowo nie byłem przygotowany na takie spotkanie. Może kiedyś !?





Najbardziej powalająca była szerokość głowacicy, którą widziałem patrząc na nią "z góry". Rozbrajające jest to, że czymś tak małym udało się zainteresować takiego giganta. No w sumie skoro może połakomić się na spływającą z nurtem larwę owada to dlaczego nie wzbudzi jej zainteresowania taka mała blaszka !? Najważniejsze, że ja w ogóle widziałem tą głowacicę. Była piękna !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz